⚠️ Pozor, pozor! Zaznamenali sme zvýšený výskyt podvodných SMS na našich zákazníkov. Neklikajte na podozrivé linky a nezadávajte údaje mimo oficiálnej aplikácie Radosť. Ak nemáte istotu, kontaktujte nás.
Roaming
- Mám automaticky zapnutý roaming vždy alebo si ho musím aktivovať?
Roaming máš aktivovaný automaticky. V nastaveniach svojho mobilu si vieš zapnúť alebo vypnúť dátový roaming
V krajinách Zóny 2 máš automaticky základný dátový balík v roamingu – 1 GB za 7 € na 7 dní. Obnovu si môžeš nastaviť v aplikácii Radosť – buď po prečerpaní, alebo po 7 dňoch.
- Ako zistím, že využívam roaming a aké sú ceny?
Po prekročení hraníc dostaneš uvítaciu SMS s informáciou o cenách v roamingu.
Všetky ceny pre danú krajinu si vieš pozrieť aj priamo v našej appke v sekcii Roaming.
Kompletné informácie o roamingu a roamingových cenách nájdeš v cenníku alebo ti ich poskytneme na linke +421 949 949 989, ktorá je bezplatná aj pri volaní v roamingu. - Čo mám robiť, ak nechcem využívať internet?
Ak nechceš v zahraničí využívať internet, jednou z možností je vypnutie dát v telefóne. Vypínajú sa v nastaveniach v položkách Sieť alebo Bezdrôtová komunikácia. O úplné zablokovanie dátových prenosov môžeš požiadať na chate vpravo dole na tejto stránke alebo cez kontaktný formulár.
V prípade, že si zablokuješ dáta v roamingu, nezabudni si ich po príchode na Slovensko opäť zapnúť.
- Čo mám robiť, ak sa chcem vyhnúť neočakávaným platbám za roaming?
Ak chceš dátové služby využívať, ale obávaš sa vysokých poplatkov, nastav si dátový limit. Aktivuj si službu Roaming Datalimit v požadovanej maximálnej sume a žiadne prekvapenie ti nehrozí.
Ak nechceš v zahraničí využívať internet, jednou z možností je vypnutie dát v telefóne. Vypínajú sa v nastaveniach v položkách Sieť alebo Bezdrôtová komunikácia.
- Čo mám robiť, ak sa pohybujem blízko slovenských hraníc a nechcem, aby sa môj telefón prihlasoval na zahraničnú sieť?
Ak si pri hraniciach, ale predsa stále na Slovensku a nechceš, aby sa tvoj telefón dostal do roamingu, odporúčame ti manuálne vybrať sieť (operátora) v nastaveniach mobilného telefónu. Postup nájdeš v návode na obsluhu svojho telefónu.
- Dátovanie v Zóne 1 (EÚ)
V Zóne 1, zjednodušene EÚ, čerpáš dáta ako doma – zo svojho programu. Ak svoje dáta minieš, jednoducho si ich navýšiš a dátuješ ďalej až do dosiahnutia EÚ dátového limitu. Výška limitu závisí od tvojho programu – čím väčšia Radosť, tým viac dát aj v EÚ. EÚ dátový limit Malej Radosti je 8,6 GB, Veľkej Radosti 14,7 GB, Dátovej Radosti 20,8 GB a Nekonečnej Radosti 28,1 GB. Po prečerpaní EÚ dátového limitu ti účtujeme príplatok 0,001599 € za MB.
- Zásady primeraného využívania služieb v EÚ
V celej EÚ využívaš dáta bez akýchkoľvek príplatkov až do objemu dát stanoveného v časti „Objem voľných dát pre programy Radosť“.
Aby sme zabránili zneužívaniu alebo neobvyklému používaniu EÚ roamingu na iné účely než bežné cestovanie, môžeme ti nielen pri prekročení stanovených limitov, ale aj pri porušení zásad primeraného využívania účtovať k domácim cenám roamingové príplatky vo výške najviac 0,0233 € za minútu odchádzajúceho hovoru, 0,0024 € za minútu prichádzajúceho hovoru, 0,0036 € za SMS a 0,001599 € za MMS alebo za MB.
Za zneužívanie alebo neobvyklé používanie EÚ roamingu sa považuje najmä situácia, keď tvoja spotreba a pobyt v krajinách EÚ dlhodobo prevažujú nad spotrebou a pobytom v Slovenskej republike.
Pred uplatnením akéhokoľvek roamingového príplatku ťa vopred informujeme, takže ťa na cestách nič neprekvapí.
- Ako funguje využívanie internetu v Zóne 2?
Zóna 2 zahŕňa vybrané krajiny mimo EÚ, kde platí výhodná roamingová ponuka. Kompletný zoznam krajín nájdeš vyššie.
Po príchode do krajiny v Zóne 2 môžeš využívať 1 GB za 7 €, ktorý platí 7 dní od aktivácie. Spoplatnenie sa spustí automaticky po prenesení prvých 50 kB.
Alebo si môžeš aktivovať niektorý z výhodných dátových balíkov priamo v appke, ktoré majú platnosť 30 dní a veľkosť 3 GB, 5 GB a 10 GB.
- Môžem kombinovať dátové balíky v Zóne 2?
Áno, výhodné balíky s objemom 3 GB, 5 GB a 10 GB sa v roamingu dajú ľubovoľne kombinovať a dáta sa ti spočítajú.
Ak máš aktivovaný aspoň jeden z týchto balíkov, automatický 1 GB za 7 € v roamingu sa ti nespustí.
- Keď miniem dáta v zahraničí, dostanem SMS upozornenie?
Áno. Ak máš aktivovaný roamingový balík alebo nastavený dátový limit, dáme ti vedieť, keď minieš 80 % a 100 % dát – cez SMS alebo push notifikáciu. Svoju spotrebu môžeš sledovať aj v aplikácii.
- Ako zistím dostupnosť roamingu v krajine?
Nájdeš ju na stránke Zoznam roamingových partnerov. Rovnako si môžeš pozrieť dostupnosť jednotlivých služieb pre roaming na lodiach alebo pokrytie signálom roamingových partnerov.
- Ako je to v zahraničí s volaniami na zákaznícke linky?
Ak v roamingu voláš na zákaznícke linky, informačné čísla, skrátené čísla alebo prémiové služby, môže to byť spoplatnené vyššou sadzbou. Záleží to od zahraničného operátora, ktorý si sám určuje, ktoré čísla sú spoplatnené extra.
Pre istotu si skontroluj podmienky na našom webe: Orientačný prehľad čísiel, ktoré môžu podliehať zvýšenej sadzbe. Našu linku +421 949 949 989 máš však vždy a odkiaľkoľvek zadarmo.
- Ako sú spoplatnené presmerované volania v roamingu?
Najprv čo je to podmienené presmerovanie?
Ide o presmerovanie hovoru na iné číslo na Slovensku cez zahraničnú sieť, keď:
– neodpovedáš,
– máš obsadené,
– si mimo dosahu,
– alebo odmietneš hovor.Koľko to stojí?
Za takéto presmerovanie platíš cenu za prichádzajúci hovor v roamingu + cenu za odchádzajúci hovor na zvolené číslo podľa danej zóny.Hlasová schránka pri podmienenom presmerovaní nefunguje. Ak bol tvoj telefón vypnutý, po zapnutí ti príde SMS s číslom volajúceho.
A čo nepodmienené (okamžité) presmerovanie?
Za okamžité presmerovanie v roamingu zaplatíš rovnakú cenu ako za bežný odchádzajúci hovor zo siete Radosť (resp. siete O2 SK). - Aká je kvalita služieb v zahraničí?
Kvalita roamingových služieb závisí od viacerých faktorov, ktoré nemáme pod kontrolou. Môže to byť napríklad typ siete a technológie, ktoré používa náš roamingový partner v danej krajine, ako aj pokrytie a kapacita siete. Preto sa môže stať, že v rámci roamingu občas zažiješ nižšiu kvalitu služieb, akú máš doma v našej sieti.
- Môžem si vybrať, cez ktorého zahraničného operátora sa pripojím?
Môžeš, ale tvoj telefón si väčšinou vyberie najlepšiu dostupnú sieť automaticky. Nemusíš sa o to starať, Radosť to zariadi za teba!
Ak si predsa len chceš vybrať
Operátora si zmeníš manuálne v nastaveniach telefónu cez možnosť Výber siete. Tu nájdeš Zoznam roamingových partnerov, cez ktorých sa môžeš pripojiť. Po návrate domov nezabudni zapnúť späť automatický výber siete. - Čo robiť v zahraničí v prípade núdze?
Ak sa ocitneš v zahraničí v núdzi, kontaktuj Medzinárodné operačné krízové centrum Ministerstva zahraničných vecí a európskych záležitostí Slovenskej republiky na čísle +421 2 5978 5978 (nepretržitá prevádzka 24/7).
Núdzová linka je určená predovšetkým pre vážne prípady, ktoré neznesú odklad, ako je úmrtie, hospitalizácia, ohrozenie života, zdravia či policajné zadržanie.
Informácie o cestovaní sú na stránke www.mzv.sk/cestovanie, vrátane aktuálnych cestovných odporúčaní a upozornení, čo robiť pri strate dokladu, nehode alebo inej mimoriadnej udalosti, informácií o cestovaní s deťmi, či kontaktov na slovenské veľvyslanectvá a konzuláty.
Rezort diplomacie ti vie pomôcť napríklad vydaním náhradného cestovného dokladu na návrat domov, informovaním príbuzných v prípade nehody, hospitalizácie, úmrtia, zadržania či väzby, sprostredkovaním kontaktu s miestnymi úradmi alebo políciou. Môže tiež pomôcť s odporučením miestnych advokátov, tlmočníkov alebo lekárov, a poskytnúť kontakty na charitatívne organizácie, ktoré zabezpečujú jedlo a nocľah.
Naopak, slovenské ministerstvo ani veľvyslanectvo nemôže v zahraničí zasahovať do vyšetrovania ani súdnych konaní, dosiahnuť prepustenie z väzby, poskytovať právne služby či finančnú pomoc, zabezpečiť lepšie zaobchádzanie v nemocnici alebo vo väzení, vybaviť dopravu, ubytovanie, prácu či pracovné povolenie, ani sprostredkovať víza alebo služby cestovných kancelárií.