Domškoláctvo - úsmevne o roku 2020

25.01.2022

Ako si uvedomiť energie odporu v sebe, uvedomením si, čo rozprávam? Kedy a ako moja energia neladí so zámerom a tým, čo hovorím? Ako byť domškolákmi zo "správnych dôvodov", nie zo zúfalstva, lebo systém? Pár zamyslení, nájdete nižšie.  Zuzana

 Moje sny o domškoláctve sa vyvíjali postupne. Videla som ako z krásneho výtvarne talentovaného dieťaťa vyrástol vážny žiak. Klesajúci pod tiažou školskej tašky. A bolo mi z toho smutno. Tak som si povedala, že s malými chlapcami Matejom (10, vtedy 8) a Šimonom (8, vtedy 6) potrebujem inú cestu nájsť. 

Všade sú však momenty, ktoré Vás jednoducho naladia v jemnosti na Vašu cestu. A keď nepočúvate tie jemné nuansy, tak Vás dokopú k tomu, aby ste sa už konečne pohli smerom, akým Vaša duša chce ísť. Nie je to len o miere pre a proti. Je to o cítení. A o hrách strachu a systému ako takého. Nielen školského.

Malí chlapci boli prihlásení v BA, v mainstreamovej, veľkej škole. V školskom roku 2020/21 sme tam mali schválený IVP na vzdelávanie v HR. Všetky 3 zdravé deti sa chceli učiť z domu, nechceli chodiť v rúškach. Požiadali ma, či im pomôžem. A ja som súhlasila. Veľmi oceňujem, že škola nám bez akýchkoľvek problémov veľmi rýchlo vyhovela a my sme vycestovali do Chorvátska. Neboli sme tam celý školský rok. Úlohy chodili každý týždeň mailom. Iný kontakt s učiteľmi nefungoval. Len som odfajkávala (Luna v Panne :) splnené a nesplnené úlohy. Čo mi nechutilo. A nevedela som si nájsť iný spôsob. Ani som presne nevedela ako to vlastne chcem mať zariadené. A keď neviete, čo chcete, Vesmír Vám to neviem odzrkadlí všetkými spôsobmi, aby ste po lekcii isto vedeli :)

Náš problém bola angličtina s prvákom. Viackrát som prosila o heslo do online priestoru. To som nakoniec dostala. Upokojila som sa. No nechodili nám úlohy, ani info a pesničky, s ktorými bolo treba pracovať podľa edupage. Po treťom požiadaní o info smerom k učiteľke som v novembri 2020 opísala situáciu riaditeľke. A schytala som spätnú väzbu, ktorá bola nepríjemná. Odôvodnenie bolo, že učiteľke nechodil mail. A o čo viac som sa obhajovala a vysvetľovala, že to nie je moja vec a pýtala sa na možné riešenia, výhodné aj pre nás, keďže chyba nenastala u nás, o to horšia bola situácia. Skončilo to prestupom na inú školu, tesne pred preskúšaním. Bolo to riziko, no už sa mi nedalo ďalej ani vysvetľovať. Bola som veľmi milo prekvapená novou školou, prístupom, ústretovosťou. Bola to odmena a zadosťučinenie. Niekde v sebe som však vnímala, cítila závoj ilúzie...

ZÁVOJ ILÚZIE - ZAMYSLENIE

Moja pracovná téma do 8.2.2020 bola energia a zámer. Pracujem s ľuďmi, pomáham im zladiť zámer s tokom energie. Čosi ako vylaďovač jemného nástroja ľudského tela.

A tak som si v roku 2020/21 som si svoju úlohu v IVP celkom nevedome definovala ako byť prostredníkom medzi deťmi a mainstreamovou školou v BA. Lebo naozaj každý týždeň prišli úlohy a ja som ich odfajkávala zo zoznamu. Konflikt s učiteľkou angličtiny a riaditeľkou školy som so slzami a boľavým srdcom opisovala manželovi. On sa ma spýtal: "A aká je teda Tvoja úloha v tom celom?" Podotýkam, že IVP v HR bol môj nápad a teda som si za jeho realizáciu bola zodpovedná sama. Manžel s tým súhlasil, no to bolo v tej fáze všetko, čo za seba vedel, bol ochotný a chcel robiť.

Doslova zo mňa vypadlo, s obhajobou v hlase: "Som prostredníkom! "

On sa na mňa s úsmevom pozrel a povedal: "Hádam sprostredkovateľom, či nie?"

ODHALENIE "VINNÍKA"

A v hlave začalo cvakať a ahaaaaaa... Naskočil mi obrázok. Od marca 2020 chodilo po fasabúku logo roku 2020....zdvihnutý prostredník... A tak mi to došlo. Riaditeľka aj učiteľka v škole v BA reagovali na tento postoj vo mne. Upratala som si tento energetický neporiadok v sebe. Bola to neskutočná úľava. A potom sme prestúpili na inú, absolútne skvelú kmeňovú školu v Dolných Orešanoch. Viem, že energetickú realitu neberú do úvahy všetci, no toto bolo poučné. Situácia na novej škole je úplne iná. Lebo ja som úplne iná. A samozrejme, každý zámer má svoje obdobie realizácie. Tento rok máme iné výzvy. Ideme ako vieme a ako nám to chutí. Učíme sa. Ja viac ako deti.

Takže otázka na Vás: Aké sú Vaše motívy? Čo je za tým, pre ČO to robím? Čomu sa chcem vyhnúť? Alebo naopak: Čo potrebujem v sebe posilniť? Ako to môžem spraviť? Kde je srdce, tam je vášeň. Kde je vášeň tam ide energia.

Vnútorná realita sa vždy manifestuje navonok. Len niekedy stojíme a dumáme, prečo WTF dostávam toto??? Takže takto za mňa príbeh o tom ako to bolo. A áno, popritom som prišla aj na to, ako to v sebe mám, čo sú moje motívy a moje strachy, či démony.

Starotibetská technika Chöd umožňuje prácu s vlastnými démonmi. Démon je od slova daemon, čo znamená vodcovský duch človeka. A tak sa z najhorších strachov stávajú naši spojenci. A skutočné diamanty našej duše. Jediné, čo si z tejto skúsenosti odnášame so sebou. Technikou  Chöd sprevádzam 7 rokov, online aj osobne. Môžem Vás previesť procesom sebapoznania a pochopenia sa.   Zuzana Mališová , www.radost.sk 

Fotogaléria

Vytvorte si webové stránky zdarma!